Anna Nilsson

Bakken + tre dagar i Kungsbacka

Bakken

Oh, herregud, vad jag har mycket att berätta för er. Vi har verkligen haft semester denna veckan och ack så välbehövligt. Vi startade veckan med Bakken, traditionell resa vi alltid gör med Pappa & Ulle, enda skillnaden denna sommaren var att vi faktiskt fick ihop alla. Det brukar bli svårt att få med alla syskon, plus respektive. Men denna gången gick det hem och lille M fick också hänga på givetvis. Så nu har han gjort sin första utlandsresa, åkt sitt första tåg och sin första gång på båt. Haha! Han skötte givetvis detta med bravur. Vad annars? M är ju som ni redan vet en otroligt glad kille så han bara hänger med på sina föräldrars upptåg.

Vi lämnade Helsingborg runt 11 tiden, så det var lagom tid att komma iväg. Allt tog dock lång tid, nu i och med att det har ett stort pågående spårarbete i Helsingör gör att det blir ersättningsbuss första biten och tåg sista biten, så en faslig massa att hålla reda på. Väl framme på Bakken var det inte speciellt långa köer, det är något jag älskar med Bakken, så det blev att köpa åkband etc, sedan inleder vi alltid med Ulven som är en jäkligt roligt berg- och dalbana men med sinnessjukt högt tempo, så den kickar igång ens adrenalin rätt så bra faktiskt.

Ja, sedan var det givetvis som ni förstår karuseller hela dagen, det roliga med det gänget vi var, är att alla åkte allt. Så det är roligt. Inget utrymme för mesar haha.

Vi avslutade med att slå oss till ro på en bar/restaurang, sedan var det resa hem som gällde. Den är ju alltid värst. Alltid. Känns som att allt tar 7 svåra år i tid. Väl hemma däckade vi hela familjen. Jag hade så svullna ben så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, stödstrumpor är nog näst på listan, haha.

Bus med Morbror

Tre dagar i Kungsbacka

Vi körde upp mot Kungsbacka i tisdags. Min Mamma och Janne hade hyrt stuga en bit utanför Kungsbacka så vi tog chansen att få lite semester ihop med dem, men även kunna åka iväg lite spontant för och uppleva. På tisdag kom vi fram så pass sent att vi bara åt lite grillat, umgicks och sedan satt jag och T kvar uppe och hade spelkväll. Vi hade alltid det innan M kom faktiskt, fredag eller lördag så brukade vi sitta och äta god mat, spela kort och dricka något gott. Så när alla hade däckat för kvällen, satt vi uppe med ljus och bara myste. Underbart.

På onsdagen sedan ville vi inte spilla någon tid, så då körde vi in mot Onsala och Gottskär, Gottskär var helt underbart. Ett alldeles eget litet ”hamn”-samhälle, jag älskade det. Verkligen. Påminde mycket om Mölle för oss som bor här nere, men snäppet bättre. Där blev det glass och lite shopping. Sedan var det dags för lite middag och jag ville äta någonstans där de hade lite god fisk, mer ”fräsch” mat, men första stället vi kom till, minns inte exakt nu, var så överklass att jag höll på att kräkas. Så vi gick inte ens ur bilarna, vi gav varandra en blick, en vink och körde ifrån detta haha, omgående.

Sedan bestämde vi oss för att köra in i Kungsbacka innerstad, och det var verkligen helt rätt beslut. Shit, så fint och mysigt det var. Jag önskar verkligen att jag hade en ny kamera med mig nu, så jag verkligen kunde fota och visat allt, men ja, mobilbilder tills vidare vänner. Där gick vi en runda och mös innan vi sedan satte oss ner på en ish ”sport”-bar för att käka. Det som lockade mest här var att hundarna kunde sitta med på uteserveringen vilket är ett måste när man är iväg så en heldag, de kan inte sitta i bilen i den värmen.

Absolut inte varken det bästa jag ätit eller det sämsta, utan helt okej. Man blev mätt, det smakade bra och hade ärligt talat, GRYM service. Efter maten föll hela sällskapet i matkoma, så vi bestämde oss för att köra hem och spela lite kort, dricka lite vin och häng. Sagt och gjort. Spelade Gin Rummy, bästa kortspelet i sällskap och T vann alltihop, så Mamma var bitter i 20 minuter, haha klassiker.

Ja, igår morse sedan då var det dags att åka hem. Vi körde rätt tidigt för vi ville inte förlora hela dagen hemma i och med att T skulle jobba idag, jag fick mina naglar fixade igår och efter att ha umgåtts med 4 (5) personer 3 dagar ville jag sitta själv på salongen, med andra som inte kan svenska, haha, pricken över i:et. Idag har T åkt till jobbet så jag försökte redan igår fixa inlägget så bra jag kunde, förberedelser då man aldrig vet om M tänker samarbeta när Mamma måste blogga. Men, jag tror jag har dragit allt lite kort.

PS. Vet att så många undrar vart mina byxor är köpta och de finns nere i en ”sommar”-butik i Gottskär. Så vill man ha dem, finns det 3 par kvar och alltså i Gottskär, vet inte om det blir sålda någon annanstans, det var ett italienskt märke.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!